Eilen sentäs maltoin olla soittamatta tallille niin hevosteluputki jäi vain 8 päivän pituiseksi. Mutta nyt jälleen Nowalla. Kati piti taas tunnin, ratsastajia oli 4 ja kelinä pilvinen ja tihkusateinen +9. Ratsun sai taas valita itse (Grandi oli mennyt) niin arvoin tälläkin kertaa Apsan ja Madonan väliltä ja Madona mulle sitten osui.

 
Tällä kertaa hepolla oli kuolaimet suussa. Suitset itessään oli melkein joka kohdasta turhan isot ja remmit oli sitten aika löysällä. En tiedä sekö oli vai mikä Madonaa rassasi mutta tänään se viskeli päätä oikein urakalla. Välillä rauhottui hetkeksi kulkemaan turpa kauniisti alhaalla mutta sitä ei kestänyt yleensä kovin kauaa. Alkuverkassa tuli taas sanomista että istun etukenossa. Istunkohan oikeasti vai johtuuko se siitä turvaliivistä? Kiva olisi pukea turvaliivi takin päälle muttei se mahdu. Yritin sitten taas nojailla taakse. Käsistä tuli myös sanomista ja se ainakin tuli ihan aiheesta. Kyynärkulma onneton, kädet kaukana toisistaan, ranteet mutkalla ja nyrkit auki. Voi mua. Ja luultavasti vielä käpälät liian alhaalla. Oikea kantapääkään ei meinannut pysyä millään alhaalla. Madonakin oli alkuverkassa hieman tahmea. Pohkeiden tottelu oli nahkeaa.
 
Estehyppelyissä oli tänään suoria ja kaarevia linjoja. Alkuun mentiin taas ristikkoina ja pikkupystyinä. Esteitä oli kentällä yhteensä 4. Ilta rupesi pimenemään kovaa vauhtia ja puolessa välin tuntia saatiin onneksi valot päälle. Kellon ollessa siinä vaiheessa lähempänä seitsemää.
 
Esteiden hyppely aloitettiin vähän samoin kuin viikko sitten: suoralla ristikko ja pysty, väliin piti saada 6 laukka-askelta. Me mentiin aluksi seitsemällä kun luulin väliä lyhyemmäksi. Metrimäärää en tainnut kuullakaan. Toisella yrityksellä 6 onnistui hyvin mutta laukka vaihtui taas vääräksi. Sitten mentiin kaarevia uria 7 laukalla. Meni ihan ok mutta kertaalleen hepo loikkasi kaukaa ja tuli vain 6 laukkaa. Mentiin kuulemma vähän turhan isosti sisällekin (eli ekalle esteelle turhan iso loikka). Tunnustan. Kaarevilla linjoilla kun laukkojen piti vaihtua niin ne myös vaihtuivat oikein. Sitten mentiin vielä tuplakaareva "käyrä" linja muutaman kerran eli vasemmassa kierroksessa sisään, kaarre oikealle ja tokan esteen jälkeen taas vasemmalle. Taisi mennä ihan ok. Ainakin muistin johtaa ja laukat vaihtu.
 
Sitten hypättiin rataa: kaareva, kaareva, suora ja käyrä (8 loikkaa), laukkojen määrät meni meillä oikein eli 6 suoralle ja 7 kaarevalle, käyrän laukkoja laskin mutten muista enää. Estekorkeus oli n. 80 - 90 cm. Suora oli ainoa, jossa laukka vaihtui vääräksi. Loppuun mentiin vielä pikkupätkä rataa: suora ja käyrä. Siinä sain sitten korjattua laukan pysymään suoran jälkeen samana.
 
Madona imi kivasti esteille. Välillä vähän hyppäsin hepoa enemmän mutta siistimmin ja paremmin meni mun mielestä kuin ennen. Välillä muistin myödätä käsillä ylös mutta välillä en ja isommilla loikilla Madona venytti taas niin eteen alas etten pystynyt antamaan tarpeeksi löysää (miksi?). Jalat ei omasta mielestä karanneet niin taakse kuin aiemmin.
 
Ongelmia:
Madonan pään viskominen
alkutunnista vähän veltto
kuskin käsiasento: kyynärkulma, ranteet suoraan, nyrkit kiinni ja kädet lähekkäin
oikea kantapää ei pysy alhaalla
tarpeeksi isot myötäykset
 
Parannusta:
ei kieltoja eikä tiputuksia
omasta asennosta en tiedä